שכר ועונש בעולם הזה לציבור ולא ליחיד. אין שכר מצווה בעולם הזה. שכר אריכות ימים במצוות כיבוד אב ואם ושילוח הקן לעולם הבא. שלוחי מצווה אינם ניזוקים רק במקום שאין בו סכנה.
שכר ועונש בעולם הזה לציבור ולא ליחיד. אין שכר מצווה בעולם הזה. שכר אריכות ימים במצוות כיבוד אב ואם ושילוח הקן לעולם הבא. שלוחי מצווה אינם ניזוקים רק במקום שאין בו סכנה.
מי כתב את שמונת הפסוקים האחרונים בפרשה. הכותב ספר תורה צריך להוציא בפיו את מה שהוא עומד לכתוב. התורה כתובה משמותיו של הקב"ה. איך הייתה התורה כתובה לפני מתן תורה.
לימוד בקיאות קודם ללימוד בעיון. האמוראים היו חוזרים על החומר הנלמד ואחר כך נכנסים לשיעור. אינו דומה שונה פרקו מאה פעמים לשונה מאה ואחד. גדולה מעלת רב יוסף - 'סיני', ממעלת רבה - 'עוקר הרים'.
מצוות הבאת ביכורים. ספר החינוך: טעם המצווה. 'והיה כי תבא אל הארץ'. אור החיים: שמחה בישיבה בארץ ישראל. פרות ארץ ישראל הם סימן לגאולה. חתם סופר: מצווה בעבודת האדמה בארץ ישראל.
'תחת אשר לא עבדת את ה' אלוקיך בשמחה ובטוב לבב'. משנה ברורה: האר'י היה שמח בשמחה של מצווה. מהר'ל נתיבות עולם. רבי צדוק הכהן מלובלין רסיסי לילה. תניא: עצבות באה. חזו'א באגרות: אין כל עצב בעולם.
המעמד בהר גריזים ובהר עיבל. 'ברוך האיש'. 'ארור האיש אשר לא יקים'. הגבהת ספר תורה. ההבדל בין ידיעה לראייה. חטא העגל. שכר המלמד אחרים. רבנו יונה. מעשיו מרובים מחוכמתו. קבלה לקיום המצוות.
'והלכת בדרכיו'- ציווי להידמות לקב'ה. רמב'ם: חכם כל שדעותיו בינוניות, חסיד מתרחק מבינוניות. תשובה ממידות רעות. י'ג מידות של רחמים. נושא עוון ועובר על פשע. תפילת רבי אליעזר ורבי עקיבא על הגשם.
'תחת אשר לא עבדת את ה' אלוקיך בשמחה ובטוב לבב'. רמב'ם: השמחה בעשיית המצוות עבודה גדולה. בלי שמחה אין המשכיות לקיום התורה. הסיבות לחורבן המקדש. ה' חוקר לב ובוחן כליות. 'מעשה איש ופקודתו'. שכר הליכה.
המעמד בהר גריזים ובהר עיבל ליד שכם. על האבנים כתבו: את מניין המצוות, את התורה עם התגים, את ספר דברים. מטרת המעמד. הקשר בין קיום התורה לכיבוש הארץ. את ארץ ישראל לא כובשים בניסים.