שי לילדים
ישי קרויזר שלמה קרויזר
לימוד והנצחה לעילוי נשמות שלמה וישי קרויזר ז”ל אחים יקרים ואהובים אשר עלו יחדיו בסערה לגנזי מרומים
ב' בכסלו תשס”ח
פרשת שבוע

ספר דברים פרשת כי תבוא - שכר מצווה

שכר ועונש בעולם הזה לציבור ולא ליחיד. אין שכר מצווה בעולם הזה. שכר אריכות ימים במצוות כיבוד אב ואם ושילוח הקן לעולם הבא. שלוחי מצווה אינם ניזוקים רק במקום שאין בו סכנה.

שיעורים בפרשת שבוע - ספר דברים

ספר דברים פרשת דברים - התנהגותו של הנרגן

ספר דברים פרשת דברים - התנהגותו של הנרגן

חטא המרגלים. התנהגותו של הנרגן. מנוח ואשתו בהתגלות המלאך. מידת כפיות הטובה.
ספר דברים פרשת ואתחנן - מצוות השבת

ספר דברים פרשת ואתחנן - מצוות השבת

שמירת השבת: בעשרת הדברות שבפרשת יתרו - זכר לבריאת העולם, בעשרת הדברות שבפרשת ואתחנן - זכר ליציאת מצרים. רמב"ן: יציאת מצרים מעידה על כך שהקב"ה ברא את העולם. השבת מתנה טובה. שכר על שיעבוד במצרים.
ספר דברים פרשת עקב - גבולות ההבטחה

ספר דברים פרשת עקב - גבולות ההבטחה

ברית בין הבתרים. גבולות ארץ ישראל. מצוות כיבוש הארץ ויישובה. כיבוש הארץ דוחה שבת. איסור יציאה מהארץ. חביבותה של ארץ ישראל ושכר הישיבה בה.
ספר דברים פרשת ראה - ברכה וקללה

ספר דברים פרשת ראה - ברכה וקללה

מהות הבחירה החופשית. רמב"ם, הלכות תשובה - לאדם בחירה חופשית להיות צדיק או רשע. הברכה על הר גריזים והקללה על הר עיבל. כל אדם במעשיו אחראי על עצמו ועל העולם כולו. בחטא עכן נאמר "חטא ישראל" בלשון רבים.
ספר דברים פרשת שופטים -  דורש אל המתים

ספר דברים פרשת שופטים - דורש אל המתים

קוסם. מעונן. מנחש. מכשף. חובר חבר. אוב וידעוני. דורש אל המתים. רמב'ם: דברי כזב. מעשה שאול ובעלת האוב לדעת: שמואל בן חופני גאון, רב סעדיה גאון, רב האי גאון, רלב'ג, רמב'ן. תמים תהיה.
ספר דברים פרשת כי תצא - ביומו תיתן שכרו

ספר דברים פרשת כי תצא - ביומו תיתן שכרו

לבעל הבית אסור להלין את שכרו של הפועל. הפועל מוזהר שלא לגזול מבעל הבית. הפועל צריך לדאוג להגיע רענן ושבע לעבודה. מבעל הבית נדרש לנהוג לפנים משורת הדין ביחסו לפועליו.
ספר דברים פרשת כי תבוא - מצוות הבאת ביכורים

ספר דברים פרשת כי תבוא - מצוות הבאת ביכורים

מצוות הבאת ביכורים. ספר החינוך: טעם המצווה. 'והיה כי תבוא אל הארץ'. אור החיים: שמחה בישיבה בארץ ישראל. פרות ארץ ישראל הם סימן לגאולה. חתם סופר: מצווה בעבודת האדמה בארץ ישראל.
ספר דברים פרשת ניצבים - התשובה

ספר דברים פרשת ניצבים - התשובה

תשובה בגלות ותשובה בארץ ישראל. ההבדל בהפטרת שבת שובה בין לשוב עד ה' לבין לשוב אל ה'. בגלות השכינה עם עם ישראל וכשנגאלים שכינה נגאלת עמהם.
ספר דברים פרשת  וילך - אכילה בערב יום כיפור

ספר דברים פרשת וילך - אכילה בערב יום כיפור

אוכל מביא לידי גאווה המביאה לעבודה זרה. מדוע יש מצוות אכילה בערב יום כיפור. כל האוכל ושותה בתשיעי כאילו התענה תשיעי ועשירי. האם מותר לקחת כדורים שיקלו על הצום.
ספר דברים פרשת האזינו - הייחודיות של עם ישראל

ספר דברים פרשת האזינו - הייחודיות של עם ישראל

חביבים ישראל יותר ממלאכי השרת. בנשמות ישראל יש ניצוץ אלוקי. הקב"ה וישראל כחתן וכלה. על ידי תפילות ולימוד תורה מורידים שפע משמיים.
ספר דברים פרשת וזאת הברכה- השתדלות ונס

ספר דברים פרשת וזאת הברכה- השתדלות ונס

'ויעל משה... אל הר נבו'. רמב'ן: הקב'ה הראה למשה את מה שלא יכול היה לראות בצורה טבעית. הסבא מקלם: הקב'ה משתדל להמעיט בניסים. יעקב שם אבנים למראשותיו. אהבת ארץ ישראל של משה. השתדלות ושמחה בלימוד תורה.
קובץ mp3 אתר לשי לילדים
שיעורי וידאו שיחות קצרות לפרשה
ספר דברים פרשת כי תבוא - מצוות הבאת ביכורים

ספר דברים פרשת כי תבוא - מצוות הבאת ביכורים

ספר דברים פרשת כי תבוא - מצוות הבאת ביכורים
מצוות הבאת ביכורים. ספר החינוך: טעם המצווה. 'והיה כי תבוא אל הארץ'. אור החיים: שמחה בישיבה בארץ ישראל. פרות ארץ ישראל הם סימן לגאולה. חתם סופר: מצווה בעבודת האדמה בארץ ישראל.
ספר דברים פרשת כי תבוא - מה כתבו על האבנים

ספר דברים פרשת כי תבוא - מה כתבו על האבנים

ספר דברים פרשת כי תבוא - מה כתבו על האבנים
המעמד בהר גריזים ובהר עיבל ליד שכם. על האבנים כתבו: את מניין המצוות, את התורה עם התגים, את ספר דברים. מטרת המעמד. הקשר בין קיום התורה לכיבוש הארץ. את ארץ ישראל לא כובשים בניסים.
ספר דברים פרשת כי תבוא - וידוי מעשר

ספר דברים פרשת כי תבוא - וידוי מעשר

ספר דברים פרשת כי תבוא - וידוי מעשר
טעמי מצוות וידוי מעשר. ספר החינוך: לזרז את האדם לתת תרומות ומעשרות. מדוע אמירה נקראת וידוי. כפרה על חטא העגל.
ספר דברים פרשת כי תבוא - שכר ועונש

ספר דברים פרשת כי תבוא - שכר ועונש

ספר דברים פרשת כי תבוא - שכר ועונש
הברכות והקללות. מדוע לא מוזכרים גן עדן וגיהנום בתורה. העולם הבא. מדוע יש שכר גשמי בעולם הזה. חכם עדיף מנביא.
ספר דברים פרשת כי תבוא - הדרך ללימוד תורה

ספר דברים פרשת כי תבוא - הדרך ללימוד תורה

ספר דברים פרשת כי תבוא - הדרך ללימוד תורה
לימוד בקיאות קודם ללימוד בעיון. האמוראים היו חוזרים על החומר הנלמד ואחר כך נכנסים לשיעור. אינו דומה שונה פרקו מאה פעמים לשונה מאה ואחד. גדולה מעלת רב יוסף - 'סיני', ממעלת רבה - 'עוקר הרים'.
ספר דברים פרשת כי תבוא - חוקר לב ובוחן כליות

ספר דברים פרשת כי תבוא - חוקר לב ובוחן כליות

ספר דברים פרשת כי תבוא - חוקר לב ובוחן כליות
'תחת אשר לא עבדת את ה' אלוקיך בשמחה ובטוב לבב'. רמב'ם: השמחה בעשיית המצוות עבודה גדולה. בלי שמחה אין המשכיות לקיום התורה. הסיבות לחורבן המקדש. ה' חוקר לב ובוחן כליות. 'מעשה איש ופקודתו'. שכר הליכה.
ספר דברים פרשת כי תבוא - לימוד תורה שבכתב

ספר דברים פרשת כי תבוא - לימוד תורה שבכתב

ספר דברים פרשת כי תבוא - לימוד תורה שבכתב
כתיבת התורה על האבנים בהר עיבל. מאיזה גיל לומדים תורה שבכתב, משנה ותלמוד. המעלה שיש בלימוד תורה שבכתב ובלימוד התורה שבעל פה.
  ספר דברים פרשת כי תבוא - והלכת בדרכיו

ספר דברים פרשת כי תבוא - והלכת בדרכיו

ספר דברים פרשת כי תבוא - והלכת בדרכיו
'והלכת בדרכיו'- ציווי להידמות לקב'ה. רמב'ם: חכם כל שדעותיו בינוניות, חסיד מתרחק מבינוניות. תשובה ממידות רעות. י'ג מידות של רחמים. נושא עוון ועובר על פשע. תפילת רבי אליעזר ורבי עקיבא על הגשם.
ספר דברים פרשת כי תבוא -  מקרא ביכורים

ספר דברים פרשת כי תבוא - מקרא ביכורים

ספר דברים פרשת כי תבוא - מקרא ביכורים
מצוות הבאת ביכורים. מקרא ביכורים. "ארמי אובד אבי". הגדה של פסח. מי הוא "ארמי אובד אבי"? רש"י: לבן, אבן עזרא: יעקב. ארמי מלשון רמאי. מידת הכרת הטוב.
ספר דברים פרשת כי תבוא - אשר לא יקים

ספר דברים פרשת כי תבוא - אשר לא יקים

ספר דברים פרשת כי תבוא - אשר לא יקים
המעמד בהר גריזים ובהר עיבל. 'ברוך האיש'. 'ארור האיש אשר לא יקים'. הגבהת ספר תורה. ההבדל בין ידיעה לראייה. חטא העגל. שכר המלמד אחרים. רבנו יונה. מעשיו מרובים מחוכמתו. קבלה לקיום המצוות.
  ספר דברים פרשת כי תבוא - עבודת ה בשמחה

ספר דברים פרשת כי תבוא - עבודת ה' בשמחה

ספר דברים פרשת כי תבוא - עבודת ה' בשמחה
'תחת אשר לא עבדת את ה' אלוקיך בשמחה ובטוב לבב'. משנה ברורה: האר'י היה שמח בשמחה של מצווה. מהר'ל נתיבות עולם. רבי צדוק הכהן מלובלין רסיסי לילה. תניא: עצבות באה. חזו'א באגרות: אין כל עצב בעולם.