ספר דברים פרשת כי תבוא - וידוי מעשר
טעמי מצוות וידוי מעשר. ספר החינוך: לזרז את האדם לתת תרומות ומעשרות. מדוע אמירה נקראת וידוי. כפרה על חטא העגל.
ספר דברים פרשת כי תבוא - לימוד תורה שבכתב
כתיבת התורה על האבנים בהר עיבל. מאיזה גיל לומדים תורה שבכתב, משנה ותלמוד. המעלה שיש בלימוד תורה שבכתב ובלימוד התורה שבעל פה.
ספר דברים פרשת כי תבוא - אשר לא יקים
המעמד בהר גריזים ובהר עיבל. 'ברוך האיש'. 'ארור האיש אשר לא יקים'. הגבהת ספר תורה. ההבדל בין ידיעה לראייה. חטא העגל. שכר המלמד אחרים. רבנו יונה. מעשיו מרובים מחוכמתו. קבלה לקיום המצוות.
ספר דברים פרשת כי תבוא - מקרא ביכורים
מצוות הבאת ביכורים. מקרא ביכורים. "ארמי אובד אבי". הגדה של פסח. מי הוא "ארמי אובד אבי"? רש"י: לבן, אבן עזרא: יעקב. ארמי מלשון רמאי. מידת הכרת הטוב.
ספר דברים פרשת כי תבוא - חוקר לב ובוחן כליות
'תחת אשר לא עבדת את ה' אלוקיך בשמחה ובטוב לבב'. רמב'ם: השמחה בעשיית המצוות עבודה גדולה. בלי שמחה אין המשכיות לקיום התורה. הסיבות לחורבן המקדש. ה' חוקר לב ובוחן כליות. 'מעשה איש ופקודתו'. שכר הליכה.
ספר דברים פרשת כי תבוא - שכר ועונש
הברכות והקללות. מדוע לא מוזכרים גן עדן וגיהנום בתורה. העולם הבא. מדוע יש שכר גשמי בעולם הזה. חכם עדיף מנביא.
ספר דברים פרשת כי תבוא - שכר מצווה
שכר ועונש בעולם הזה לציבור ולא ליחיד. אין שכר מצווה בעולם הזה. שכר אריכות ימים במצוות כיבוד אב ואם ושילוח הקן לעולם הבא. שלוחי מצווה אינם ניזוקים רק במקום שאין בו סכנה.
ספר דברים פרשת כי תבוא - עבודת ה' בשמחה
'תחת אשר לא עבדת את ה' אלוקיך בשמחה ובטוב לבב'. משנה ברורה: האר'י היה שמח בשמחה של מצווה. מהר'ל נתיבות עולם. רבי צדוק הכהן מלובלין רסיסי לילה. תניא: עצבות באה. חזו'א באגרות: אין כל עצב בעולם.
ספר דברים פרשת כי תבוא - מה כתבו על האבנים
המעמד בהר גריזים ובהר עיבל ליד שכם. על האבנים כתבו: את מניין המצוות, את התורה עם התגים, את ספר דברים. מטרת המעמד. הקשר בין קיום התורה לכיבוש הארץ. את ארץ ישראל לא כובשים בניסים.
ספר דברים פרשת כי תבוא - והלכת בדרכיו
'והלכת בדרכיו'- ציווי להידמות לקב'ה. רמב'ם: חכם כל שדעותיו בינוניות, חסיד מתרחק מבינוניות. תשובה ממידות רעות. י'ג מידות של רחמים. נושא עוון ועובר על פשע. תפילת רבי אליעזר ורבי עקיבא על הגשם.
ספר דברים פרשת כי תבוא - הדרך ללימוד תורה
לימוד בקיאות קודם ללימוד בעיון. האמוראים היו חוזרים על החומר הנלמד ואחר כך נכנסים לשיעור. אינו דומה שונה פרקו מאה פעמים לשונה מאה ואחד. גדולה מעלת רב יוסף - 'סיני', ממעלת רבה - 'עוקר הרים'.