אוכל מביא לידי גאווה המביאה לעבודה זרה. מדוע יש מצוות אכילה בערב יום כיפור. כל האוכל ושותה בתשיעי כאילו התענה תשיעי ועשירי. האם מותר לקחת כדורים שיקלו על הצום.
שרפת בית המקדש בט' באב. דיני ט' באב. ירושלמי ברכות: בט' באב נולד המשיח ומנחם שמו. שער הכוונות. תפילת נחם. קידוש לבנה במוצאי ט' באב. ילקוט שמעוני. זכריה: צום הרביעי... יהיה לבית יהודה לששון ולשמחה.
'השמר לך ושמור נפשך מאוד'. מעשה בחסיד אחד. מהרש'א. פרקי אבות. רמב'ם הלכות רוצח. מכשול שיש בו סכנה. מנחת חינוך. מנורת המאור. מגן אברהם. מחצית השקל. פלא יועץ. רבי חנינא בן דוסא. תורה תמימה. חיד'א.
השכר הכתוב בפרשת "והיה אם שמוע". המחלוקת בין רב ישמעאל לרבי שמעון בר יוחאי. ההבדל בין פרשה ראשונה לפרשה שניה בקריאת שמע. האבן שהעלה רבי חנינא בן דוסא לבית המקדש. מותו של רבי עקיבא.
מהות הבחירה החופשית. רמב"ם, הלכות תשובה - לאדם בחירה חופשית להיות צדיק או רשע. הברכה על הר גריזים והקללה על הר עיבל. כל אדם במעשיו אחראי על עצמו ועל העולם כולו. בחטא עכן נאמר "חטא ישראל" בלשון רבים.
לבעל הבית אסור להלין את שכרו של הפועל. הפועל מוזהר שלא לגזול מבעל הבית. הפועל צריך לדאוג להגיע רענן ושבע לעבודה. מבעל הבית נדרש לנהוג לפנים משורת הדין ביחסו לפועליו.
מצוות הבאת ביכורים. ספר החינוך: טעם המצווה. 'והיה כי תבוא אל הארץ'. אור החיים: שמחה בישיבה בארץ ישראל. פרות ארץ ישראל הם סימן לגאולה. חתם סופר: מצווה בעבודת האדמה בארץ ישראל.
על מה נאמר "לא בשמיים היא": רש"י - על התורה, רמב"ן - על התשובה. תשובה גמורה. לימוד התורה של הלל. עושרו של רבי אלעזר בן חרסום. הניסיון של יוסף. תשובתו של רבי אלעזר בן דורדיא. יש קונה עולמו בשעה אחת.
הקב'ה מסתיר פנים כדי להעמיד בניסיון. רבי יהושע בן חנניה והקיסר. המחיצות שבהר סיני. אסתר מן התורה. הרב דסלר במכתב מאליהו. 'ויעמוד העם מרחוק'. תנא דבי אליהו. משל המלך והעבדים.
מצוות הקהל בסוכות אחרי שנת השמיטה. אברבנאל. משך חכמה. המלך קורא בתורה. ירבעם מלך במוצאי שמיטה. סנהדרין: 'ואני ואתה ובן ישי'. רבי יוחנן בן ברוקא. רבי אלעזר בן חסמא. רבי יהושע. אור זרוע. עמרם ומרים.
עם ישראל הפר את הברית בינו לבין הקב'ה בגלל שפע כלכלי. המטבע של דוד. 'עושר שמור לבעליו לרעתו'. עושרם של קורח, המן, בני גד וראובן. 'וישב'- לשון צער. אדם לעמל יולד. הרבי מקוצק. מסילת ישרים.
"וילך משה"- לאן הלך משה? רמב"ן: משה הלך להיפרד מהעם. ההבדל בין הנהגת משה להנהגת שמואל. למשה היה דין של מלך. משה רצה להעביר את ההנהגה בצורה מסודרת. משה הלך לברך את העם.