ספר שמות פרשת תצווה - החושן
חושן המשפט. על אבני החושן שמות שבטי ישראל. אורים ותומים. כיצד שואלים באורים ותומים. אהרון זכה לחושן בשכר 'ושמח בלבו'. רבי יהושע בן פרחיה: כל האומר לי עלה לגדולה.
ספר שמות פרשת תצווה - מזבח הקטורת
מזבח הקטורת. אבן עזרא, רמב'ן, ספורנו, משך חוכמה: מדוע לא הוזכר מזבח הקטורת בפרשת תרומה. זוהר: מעלת הקטורת. קטורת עוצרת מגפה. קטורת מעשירה. הגרלה על עבודת הקטורת. פרשת הקטורת.
ספר שמות פרשת תצווה - ציץ הזהב
ציץ הזהב על מצח אהרון הכוהן הגדול. ארץ ישראל מקודשת מכל הארצות. ממזר תלמיד חכם קודם לכוהן גדול עם הארץ. שמחת יום טוב. בעצרת כולם מודים שצריך לכם. השמחה בקבלת התורה.
ספר שמות פרשת תצווה - כפרת הציץ
הציץ הינו אחד מבגדי כוהן גדול. הציץ מכפר על קורבן שהוקרב בטומאה ועל עזות פנים. מדוע חמור דינו של גנב יותר מגזלן. מעלת הבושה. ברכתו של רבן יוחנן בן זכאי.
ספר שמות פרשת תצווה - שמן זית זך כתית למאור
'שמן זית זך כתית למאור להעלות נר תמיד'. אור החיים. זוהר החדש. חתם סופר. זית משכח לימוד, שמן זית משיב לימוד. בעל הטורים. מעלת השמן. עם ישראל נמשל לשמן.
ספר שמות פרשת תצווה - בגדי כהונה
בגדי כוהן גדול. בגדי קודש. בגדי שרד. יום הר גריזים. שמעון הצדיק ואלכסנדר מוקדון. עת לעשות לה'. בגדי כהונה מכפרים. כתונת. מכנסיים. מצנפת. אבנט. חושן. אפוד. מעיל. ציץ. חכמי לב.
ספר שמות פרשת תצווה - הקטרת הקטורת
מזבח הקטורת. הקטורת מאחדת בין עם ישראל לקב"ה. הקטורת מכפרת על לשון הרע. התיקון לחטא לשון הרע.
ספר שמות פרשת תצווה - מדוע לא מוזכר שמו של משה בפרשה
הגר'א: משה לא מוזכר בפרשה. רבי נחמן מברסלב: חשוב לשמח כל יהודי. מלאכי: 'זכרו תורת משה עבדי'. בגדי כהונה מכפרים. המקדש הוא אורו של עולם. עם ישראל נמשל לזית ולשמן.
ספר שמות פרשת תצווה - השפעת בגדי הכהונה על לובשיהם
תפקיד בגדי הכוהן הגדול: לכבד את הכוהן הגדול בעיני העם ולהשפיע על הכוהן הגדול שיהיה זהיר בעבודתו. בגדי כהונה כבגדי מלכות. עשייה לשמה.
ספר שמות פרשת תצווה - השמן והחוכמה
הרואה שמן זית בחלום יצפה לתורה. שמן זית מחזיר את הלימוד. הרוצה להחכים ידרים. החכם צריך להיות צנוע. מדוע נהרג רבן שמעון בן גמליאל. תפילתו של אבא חלקיה. תפילתו של רב יונה. בת הקיסר ורבי יהושע בן חנניה.
ספר שמות פרשת תצווה - נר תמיד
הציווי לדורות שידליקו נרות בבית כנסת ובבית מדרש. האור נועד לשמח את משה. האור לצורך בני ישראל. המצווה נמשלה לנר והתורה לאור. מלך המשיח נמשל לנר.