הקמת המשכן: כג' באדר או בראש חודש ניסן לדעת רבי עקיבא. יום השמיני למילואים. ספרא :... נטל עשר עטרות. אליהו בהר הכרמל. דוד מעלה את הארון לירושלים. חנוכת המקדש בימי שלמה. מועד קטן: אכלו ביום כיפור.
שוחטים את קורבן החטאת במקום ששוחטים את קורבן העולה כדי שלא לבייש את החוטא. אסור להלבין פנים בשעת תוכחה. השמירה על כבודו של העבד. ההיתר להראות לתלמידים נגע צרעת.
עבודת יום כיפור של הכוהן הגדול. פרשת איסורי עריות. הרב קוק: גם אדם גדול יכול לאבד את עולמו הרוחני. לא הולכים בחוקות הגויים. דברי הקטרוג של המן על עם ישראל. איסורי העריות הם מכלל החוקים.
המחלוקת ביבנה בין רבן גמליאל לרבי יהושע בקידוש החודש. גזירת רבן גמליאל. רבי עקיבא: 'אשר תקראו אותם' אפילו שוגגים. מקדש השבת. מקדש ישראל והזמנים. השבת קבועה. ישראל מקדשים את החודש.
שמיטה. יובל. כדי שתדעו שהארץ שלי היא. גלות כעונש על ביטול מצוות שמיטה. חביבה ארץ ישראל שבחר בה הקב'ה. שכינה שורה רק בארץ ישראל. רבי יעקב עמדין. רבי זירא התענה כדי לשכוח תלמוד בבלי.
היום השמיני שלאחר שבעת ימי המילואים הוא ראש חודש ניסן. פירוש דברי משה: "זה הדבר אשר ציווה ה' תעשו". כפרה בלימוד תורה. להתקרב לקב"ה על ידי קיום מצוות בשלמות.
ספר ויקרא פרשת שמיני - הכפרה על חטא העגל ועל מכירת יוסף
שבעת ימי המילואים. היום השמיני ראש חודש ניסן. משה שמח בגדולתו של אהרון שנעשה כוהן גדול. אהרון שמח בגדולתו של משה. עגל לחטאת לכפר על חטא העגל. שעיר עיזים לכפר על מכירת יוסף. הדרכה לתשובה.
חטאם של נדב ואביהוא. רבי יהודה הלוי בספר הכוזרי. העלאת הארון על ידי דוד מבית אבינדב בגבעה. טעותו של דוד בהעלאת הארון. עונשו של עוזה. חובת הלבבות. רמב'ם הלכות לולב.
חנוכת המשכן, מות נדב ואביהוא. 'יבכו את השרפה'. חומרת החטא. שאלת חגי לכוהנים. רבי ינאי בצר ענבים בחול המועד. לומדים מהקלקול ולא מהתיקון. לעולם יראה אדם את עצמו...
ספר ויקרא פרשת שמיני - טעמי איסור אכילת בעלי חיים לא כשרים
טעמי איסור אכילת בעלי חיים לא כשרים. רמב"ם- מזיק לבריאות. רמב"ן- מזיק למידות. בעל העקידה- חינוך לריסון התאוות. סימני הכשרות. הצביעות של החזיר. החרטה שבתשובה. קורבן אשם תלוי יקר מקורבן חטאת.
איסור אכילת תולעים. פרי חדש. זוהר: צריך להיזהר מאכילת דברים טמאים ומדיבור בדברים אסורים. רמב'ם הלכות דעות. מסכת חולין, תוספות. חמורו של פנחס בן יאיר. מסילת ישרים. ספירת העומר.