'הנסתרות לה' אלוקינו והנגלות לנו ולבנינו'. הרבים נענשים על החטאים הגלויים. רבנו יונה: יהודי מצווה לדאוג שכולם יעשו את עבודת ה'. מצוות התוכחה מדין ואהבת לרעך כמוך. מי שלא מיחה. מי שקדח חור בתאו.
תפילת משה. מדוע משה לא נכנס לארץ ישראל. חשיבות התפילה. עבודה שבלב. איסור מחשבות זרות בתפילה. תפילת רבי יוסף קארו והאר'י. הדרכות ר' אליעזר, רבנו יונה ומסילת ישרים כיצד להתפלל.
השכר הכתוב בפרשת "והיה אם שמוע". המחלוקת בין רב ישמעאל לרבי שמעון בר יוחאי. ההבדל בין פרשה ראשונה לפרשה שניה בקריאת שמע. האבן שהעלה רבי חנינא בן דוסא לבית המקדש. מותו של רבי עקיבא.
קוסם. מעונן. מנחש. מכשף. חובר חבר. אוב וידעוני. דורש אל המתים. רמב'ם: דברי כזב. מעשה שאול ובעלת האוב לדעת: שמואל בן חופני גאון, רב סעדיה גאון, רב האי גאון, רלב'ג, רמב'ן. תמים תהיה.
'ושמח את אשתו אשר לקח'. בכל יום יהיו בעיניך כחדשים. טעם איסור טומאת נידה. התחדשות בנישואים. התחדשות בעבודת ה'. אלול: אני לדודי ודודי לי. 'לדוד ה' אורי וישעי... שבתי בבית ה'... לבקר בהיכלו'.
לימוד בקיאות קודם ללימוד בעיון. האמוראים היו חוזרים על החומר הנלמד ואחר כך נכנסים לשיעור. אינו דומה שונה פרקו מאה פעמים לשונה מאה ואחד. גדולה מעלת רב יוסף - 'סיני', ממעלת רבה - 'עוקר הרים'.
'לא בשמיים היא'. תנורו של עכנאי. ראב'ד: 'רוח הקודש בבית מדרשנו'. 'כך נגלה לי מסוד ה' ליראיו'. מהר'ם בן חביב, 'כפות תמרים'. חיד'א, 'פתח עיניים'. אור זרוע. אבן עזרא- שאלת חלום. שו'ת מן השמיים.
שמיני עצרת. שמחת תורה. סיום הקריאה בתורה בארץ ישראל ובבל. הטעם לקריאת 'וזאת הברכה' בשמחת תורה. ברכת שלמה. קורבן מוסף בשמיני עצרת. בחירת עם ישראל. מדוע מפטירים בספר יהושע.
מצוות התשובה. הוידוי. רמב'ם הלכות תשובה. מלבי'ם: ארץ ישראל והתשובה. רמב'ן: תשובה וגאולה. דין הפרט ודין הכלל. 'אתם נצבים היום'- ראש השנה. אין ברכת החודש לחודש תשרי.
על מה נאמר "לא בשמיים היא": רש"י - על התורה, רמב"ן - על התשובה. תשובה גמורה. לימוד התורה של הלל. עושרו של רבי אלעזר בן חרסום. הניסיון של יוסף. תשובתו של רבי אלעזר בן דורדיא. יש קונה עולמו בשעה אחת.
'לא בשמיים היא'. תנורו של עכנאי. ראב'ד: 'רוח הקודש בבית מדרשנו'. 'כך נגלה לי מסוד ה' ליראיו'. מהר'ם בן חביב, 'כפות תמרים'. חיד'א, 'פתח עיניים'. אור זרוע. אבן עזרא- שאלת חלום. שו'ת מן השמיים.
מעלת הכלל במחצית השקל: בקורבנות הנשיאים, בסממני הקטורת ובארבעת המינים. האישה השונמית. דורו של רבי יהודה ברבי אילעי. אחדות בעם ישראל כסגולה לעמידה ביום הדין.