הסיבות שגרמו לחורבן בית המקדש. חטא המרגלים. העונש על נישואי שלמה עם בת פרעה בסיום בניית בית המקדש. המלאכים ששלח יעקב לעשיו. מלכי בית שני כרתו ברית עם רומא.
'עשר תעשר'. תענית: עשר בשביל שתתעשר. מלאכי: 'ובחנוני נא בזאת'. פרקי אבות: 'אל תהיו כעבדים... על מנת לקבל פרס'. אם אין קמח אין תורה. פסחים: 'הכל מודים בעצרת'. ברכת החודש. יראת שמיים. 'נתון תתן לו'.
'תמים תהיה עם ה' אלוקיך'. רש'י: לא לחקור אחרי העתידות. 'התהלך לפני והיה תמים'. התמימות במתן תורה. בא דוד והעמידם על אחת עשרה. חזקיהו וישעיהו. בהדי כבשי דרחמנא. וכל מאמינים.
'זכור את אשר עשה לך עמלק'. פרשת זכור. מצווה לשנוא את עמלק ולהילחם בו. גר מעמלק. מטיל ספק באמונה. נלחם ברפידים. תמנע פילגש אליפז. מידת הענווה. גאוות הגויים. מה אומרים לגר שבא להתגייר.
שכר ועונש בעולם הזה לציבור ולא ליחיד. אין שכר מצווה בעולם הזה. שכר אריכות ימים במצוות כיבוד אב ואם ושילוח הקן לעולם הבא. שלוחי מצווה אינם ניזוקים רק במקום שאין בו סכנה.
על מה נאמר "לא בשמיים היא": רש"י - על התורה, רמב"ן - על התשובה. תשובה גמורה. לימוד התורה של הלל. עושרו של רבי אלעזר בן חרסום. הניסיון של יוסף. תשובתו של רבי אלעזר בן דורדיא. יש קונה עולמו בשעה אחת.
הקב'ה מראה למשה את ארץ ישראל מהר נבו. רש'י: הקב'ה מבקש ממשה שיגיד לאבות שהוא קיים את שבועתו. ארץ ישראל היא ארצו של הקב'ה.שכינה שורה רק בארץ ישראל. הבטחת הקב'ה לאבות. קיום מצוות בארץ ישראל.
עם ישראל הפר את הברית בינו לבין הקב'ה בגלל שפע כלכלי. המטבע של דוד. 'עושר שמור לבעליו לרעתו'. עושרם של קורח, המן, בני גד וראובן. 'וישב'- לשון צער. אדם לעמל יולד. הרבי מקוצק. מסילת ישרים.
אוכל מביא לידי גאווה המביאה לעבודה זרה. מדוע יש מצוות אכילה בערב יום כיפור. כל האוכל ושותה בתשיעי כאילו התענה תשיעי ועשירי. האם מותר לקחת כדורים שיקלו על הצום.
"וילך משה"- לאן הלך משה? רמב"ן: משה הלך להיפרד מהעם. ההבדל בין הנהגת משה להנהגת שמואל. למשה היה דין של מלך. משה רצה להעביר את ההנהגה בצורה מסודרת. משה הלך לברך את העם.
הקב'ה מסתיר פנים כדי להעמיד בניסיון. רבי יהושע בן חנניה והקיסר. המחיצות שבהר סיני. אסתר מן התורה. הרב דסלר במכתב מאליהו. 'ויעמוד העם מרחוק'. תנא דבי אליהו. משל המלך והעבדים.
מצוות הקהל בסוכות אחרי שנת השמיטה. אברבנאל. משך חכמה. המלך קורא בתורה. ירבעם מלך במוצאי שמיטה. סנהדרין: 'ואני ואתה ובן ישי'. רבי יוחנן בן ברוקא. רבי אלעזר בן חסמא. רבי יהושע. אור זרוע. עמרם ומרים.