שי לילדים
ישי קרויזר שלמה קרויזר
לימוד והנצחה לעילוי נשמות שלמה וישי קרויזר ז”ל אחים יקרים ואהובים אשר עלו יחדיו בסערה לגנזי מרומים
ב' בכסלו תשס”ח
פרשת שבוע

פרשת בוא - זריזות בקיום מצוות

שיעורים בפרשת שבוע - ספר שמות

ספר שמות פרשת שמות - השעבוד כעונש על לשון הרע

ספר שמות פרשת שמות - השעבוד כעונש על לשון הרע

משה פחד מתגובת פרעה להריגת המצרי. חומרת עבירת לשון הרע. קטורת מכפרת על לשון הרע. מעלת דורו של אחאב. "והיא שעמדה" בהגדה של פסח.
ספר שמות פרשת וארא - קידוש ה של הצפרדעים

ספר שמות פרשת וארא - קידוש ה' של הצפרדעים

רמב'ם: ישראל מצווין על קידוש ה'. תודוס איש רומי: חנניה, מישאל ועזריה למדו קל וחומר מהצפרדעים, ולא השתחוו לפסל של נבוכדנצר בבקעת דורא, כמסופר בדניאל ג'.
ספר שמות פרשת בוא - זריזות בקיום המצוות

ספר שמות פרשת בוא - זריזות בקיום המצוות

"ושמרתם את המצות" - כדרך שאין מחמיצין את המצה כך אין מחמיצין את המצווה. זריזות בקיום מצוות. זריזות בהמלכת שלמה. עליית רבי זירא לארץ ישראל. מהירות אצל אברהם, רבקה ואמו של שמשון.
ספר שמות פרשת בשלח - מידת הביטחון

ספר שמות פרשת בשלח - מידת הביטחון

רבנו בחיי 'כד הקמח': ומעניין הביטחון. אור החיים: מטרת החזרה למצרים היא לשם חיזוק מידת הביטחון. אבן עזרא: בני ישראל פחדו מהמצרים 'נפשו שפלה ואיך יוכל להילחם עם אדוניו'. דוד וגולית.
ספר שמות פרשת יתרו - מדוע לא היה יתרו במתן תורה

ספר שמות פרשת יתרו - מדוע לא היה יתרו במתן תורה

עצת בלעם, איוב ויתרו לפרעה. יסורי איוב. חזרת יתרו לארצו. עונש לפורש מהציבור. שכר המצער עצמו עם הציבור. מטרת השעבוד במצרים. עבד ה'. צערם של רבי אלעזר ורבי שמעון בר יוחאי.
ספר שמות פרשת משפטים - אחרי רבים להטות

ספר שמות פרשת משפטים - אחרי רבים להטות

'אחרי רבים להטות'. תנורו של עכנאי. לא בשמים היא. ניצחוני בני ניצחוני. ספר החינוך: לחזק קיום דתנו. 'לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך ימין ושמאל'. ניטלה נבואה מן הנביאים וניתנה לחכמים. הלכה כבית הלל.
ספר שמות פרשת תרומה - מדוע דוד אכל מלחם הפנים

ספר שמות פרשת תרומה - מדוע דוד אכל מלחם הפנים

במשכן: מנורה, מזבח ושולחן, כנגד תורה, עבודה וגמילות חסדים. שלושה זרים כנגד כתר תורה, כתר כהונה וכתר מלכות. דוד אכל מלחם הפנים. בשתי הלחם מתברכים פירות האילן. לחם משנה.
ספר שמות פרשת תצווה - מדוע לא מוזכר שמו של משה בפרשה

ספר שמות פרשת תצווה - מדוע לא מוזכר שמו של משה בפרשה

הגר'א: משה לא מוזכר בפרשה. רבי נחמן מברסלב: חשוב לשמח כל יהודי. מלאכי: 'זכרו תורת משה עבדי'. בגדי כהונה מכפרים. המקדש הוא אורו של עולם. עם ישראל נמשל לזית ולשמן.
ספר שמות פרשת כי תישא - פזיזות בעבודת ה

ספר שמות פרשת כי תישא - פזיזות בעבודת ה'

חטא העגל. רש'י: העם טעה בחשבון. חיי אדם. פרקי אבות. תפארת ישראל: שיהיה מיושב בדעתו. רב אדא בר אהבה:מתון, מתון. ריש לקיש ורבי יוחנן. ר' חיים מוולוז'ין. הגר'א. שלמה אבן גבירול. ספורנו. מהר'ם אלשיך.
ספר שמות פרשת ויקהל - כיור הנחושת

ספר שמות פרשת ויקהל - כיור הנחושת

כיור הנחושת. המראות הצובאות. קידוש ידיים ורגליים של הכוהנים. הנשים תרמו את המראות. הנשים עודדו את בעליהן במצרים. משה ביזה את המראות. מי סוטה. כל מעשי האדם יהיו לשם שמיים.
ספר שמות פרשת פקודי - מדוע משה הקים את המשכן

ספר שמות פרשת פקודי - מדוע משה הקים את המשכן

משה הקים את המשכן. משה לא נתן תרומה. תרומת הנשיאים. נדיב לב. הכסף למשכן מהכסף שהוציאו ממצרים. משה לא עבד בפרך. משה שמע את דבר ה' בזכות העם. עצי שיטים עומדים.
קובץ mp3 אתר לשי לילדים
שיעורי וידאו שיחות קצרות לפרשה
ספר שמות פרשת בוא - זריזות בקיום המצוות

ספר שמות פרשת בוא - זריזות בקיום המצוות

ספר שמות פרשת בוא - זריזות בקיום המצוות
"ושמרתם את המצות" - כדרך שאין מחמיצין את המצה כך אין מחמיצין את המצווה. זריזות בקיום מצוות. זריזות בהמלכת שלמה. עליית רבי זירא לארץ ישראל. מהירות אצל אברהם, רבקה ואמו של שמשון.
ספר שמות פרשת בוא - מצוות הנחת תפילין

ספר שמות פרשת בוא - מצוות הנחת תפילין

ספר שמות פרשת בוא - מצוות הנחת תפילין
מדוע נאמרה מצוות תפילין כבר במצרים? פירוש המילה תפילין. מדוע יש ארבעה בתים בתפילין של ראש? מדוע מניחים גם תפילין של יד וגם תפילין של ראש? מדוע מקדימים הנחת תפילין של יד לתפילין של ראש?
ספר שמות פרשת בוא - מצוות ההגדה

ספר שמות פרשת בוא - מצוות ההגדה

ספר שמות פרשת בוא - מצוות ההגדה
מצוות ההגדה. התשובה לשאלת הבן החכם. זכר ליציאת מצרים. איסור אכילת אפיקומן לאחר אכילת קורבן פסח.
ספר שמות פרשת בוא - וישאלו ממצרים

ספר שמות פרשת בוא - "וישאלו ממצרים"

ספר שמות פרשת בוא - "וישאלו ממצרים"
"וישאלו ממצרים": כיצד לקחו בהשאלה? מכילתא דרבי ישמעאל: נתנו מרצונם. רבנו חננאל ורשב"ם: במתנה. הרב הירש: לתבוע, לבקש. אבן עזרא: ברצונו של ה' לתת. סנהדרין: אלכסנדר מוקדון, גביה בן פסיסא.
ספר שמות פרשת בוא - והגדת לבנך

ספר שמות פרשת בוא - "והגדת לבנך"

ספר שמות פרשת בוא - "והגדת לבנך"
מטרת עשרת המכות. "והגדת לבנך". סיפור יציאת מצרים. מצוות הגדה. נס גלוי ונסתר. רבי חנינא בן דוסא: מי שאמר לשמן וידלוק. מכתב מאליהו: מטרת חוקי הטבע. נס פך השמן. מדוע אין הלל בשבת.
ספר שמות פרשת בוא - הטעם לאכילת מצה, מרור וחרוסת

ספר שמות פרשת בוא - הטעם לאכילת מצה, מרור וחרוסת

ספר שמות פרשת בוא - הטעם לאכילת מצה, מרור וחרוסת
הטעם לאכילת מצה, מרור וחרוסת. טעם הישיבה בסוכה. טעם אכילת הסימנים בראש השנה. ספר החינוך: אחרי הפעולות נמשכים הלבבות. כיוון התפילה לארץ ישראל והמקדש.
ספר שמות פרשת בוא - קורבן פסח

ספר שמות פרשת בוא - קורבן פסח

ספר שמות פרשת בוא - קורבן פסח
מדוע לקחו את קורבן פסח בי' בניסן, מצוות דם הפסח ודם המילה. הטעם לנתינת דם על המשקוף. פסח מצרים ופסח דורות.
ספר שמות פרשת בוא - התיקון לחטא מכירת יוסף

ספר שמות פרשת בוא - התיקון לחטא מכירת יוסף

ספר שמות פרשת בוא - התיקון לחטא מכירת יוסף
משמעות נתינת הדם על המזוזות והמשקוף. מדוע נאכל קורבן פסח לפני מכת בכורות. מדוע נאכל הקורבן עם בני המשפחה. קורבן פסח הינו תיקון לחטא מכירת יוסף.
ספר שמות פרשת בוא - מטרת מכות מצרים היא לקדש את שמו של הקבה

ספר שמות פרשת בוא - מטרת מכות מצרים היא לקדש את שמו של הקב"ה

ספר שמות פרשת בוא - מטרת מכות מצרים היא לקדש את שמו של הקב"ה
לקיחת השה לקורבן פסח בי' בניסן, הקרבתו וצלייתו כשהוא שלם, נועדו לקדש את שמו של הקב"ה. הקב"ה בעצמו נפרע מהמצרים, וכך יהיה גם בגאולה העתידית.
ספר שמות פרשת בוא - סירובו של עם ישראל להיגאל

ספר שמות פרשת בוא - סירובו של עם ישראל להיגאל

ספר שמות פרשת בוא - סירובו של עם ישראל להיגאל
הקב"ה מתחרט על הגלות. רמב"ן וספורנו: השלמת תהליך הגאולה בארץ ישראל. מכת חושך היא עונש לאותם שלא רצו לצאת ממצרים. ריש לקיש ורבה בר בר חנה. כוזרי: תשובת החבר.
ספר שמות פרשת בוא - מצוות קידוש החודש

ספר שמות פרשת בוא - מצוות קידוש החודש

ספר שמות פרשת בוא - מצוות קידוש החודש
מצוות קידוש החודש. קידוש החודש נמסר לעם ישראל. מחלוקת רבן גמליאל ורבי יהושע על קידוש החודש. גזירת רבן גמליאל על רבי יהושע. טענת הלבנה שאי אפשר לשני מלכים להשתמש בכתר אחד. עונשה של הלבנה. מידת הענווה.