אסור להתגרות בעשיו בגלל כיבוד אב. אסור להילחם עם עמון ומואב בשכר לוט ששתק. שכר לוויה. העיר לוז. נבוכדנצר והאיגרת לחזקיהו. אהרון שמח בגדולתו של משה וזכה לחושן. שכר על מעשה טוב.
חטא המרגלים. ישיבת ארץ ישראל שקולה כנגד כל המצוות שבתורה. בכייה של חינם ובכייה לדורות. פילגש בגבעה. המפקד של דוד. העונש על שלא תבעו את בניין בית המקדש. נבואת חגי על בניין בית המקדש.
תפילת משה. מדוע משה לא נכנס לארץ ישראל. חשיבות התפילה. עבודה שבלב. איסור מחשבות זרות בתפילה. תפילת רבי יוסף קארו והאר'י. הדרכות ר' אליעזר, רבנו יונה ומסילת ישרים כיצד להתפלל.
לימוד בקיאות קודם ללימוד בעיון. האמוראים היו חוזרים על החומר הנלמד ואחר כך נכנסים לשיעור. אינו דומה שונה פרקו מאה פעמים לשונה מאה ואחד. גדולה מעלת רב יוסף - 'סיני', ממעלת רבה - 'עוקר הרים'.
הקב'ה מסתיר פנים כדי להעמיד בניסיון. רבי יהושע בן חנניה והקיסר. המחיצות שבהר סיני. אסתר מן התורה. הרב דסלר במכתב מאליהו. 'ויעמוד העם מרחוק'. תנא דבי אליהו. משל המלך והעבדים.
שמיני עצרת. שמחת תורה. סיום הקריאה בתורה בארץ ישראל ובבל. הטעם לקריאת 'וזאת הברכה' בשמחת תורה. ברכת שלמה. קורבן מוסף בשמיני עצרת. בחירת עם ישראל. מדוע מפטירים בספר יהושע.
מי ראוי להיות דיין. מדוע לא מוזכר יתרו בפרשה. מהי התוכחה במינוי הדיינים. תלמיד שגלה לעיר מקלט מגלים גם את רבו. לאבל אסור ללמוד תורה. מעלת הלימוד ישירות מהרב. מעלת רבי בגלל שראה את רבי מאיר.
חטא המרגלים וחורבן בית המקדש בתשעה באב. תפילות ט' באב. חכמים בוכים ורבי עקיבא שוחק. נבואות אוריה וזכריה. דעתו של רבי יהושע במנהגי אבלות. משיח נולד בתשעה באב.
רמב'ן: מטרת תוכחת משה להודיע חסדי הקב'ה ושלא יחזרו לקלקולם. חטא העגל. לולי חטא המרגלים עם ישראל היה כובש את שעיר, עמון ומואב וכובש את ארץ ישראל ללא מלחמה. חטא המרגלים וחורבן בית המקדש בתשעה באב.
חטא המרגלים. ישיבת ארץ ישראל שקולה כנגד כל המצוות שבתורה. בכייה של חינם ובכייה לדורות. פילגש בגבעה. המפקד של דוד. העונש על שלא תבעו את בניין בית המקדש. נבואת חגי על בניין בית המקדש.
הסיבות שגרמו לחורבן בית המקדש. חטא המרגלים. העונש על נישואי שלמה עם בת פרעה בסיום בניית בית המקדש. המלאכים ששלח יעקב לעשיו. מלכי בית שני כרתו ברית עם רומא.
שריפת בית המקדש בט' באב. דיני ט' באב. ירושלמי ברכות: בט' באב נולד המשיח ומנחם שמו. שער הכוונות. תפילת נחם. קידוש לבנה במוצאי ט' באב. ילקוט שמעוני. זכריה: צום הרביעי... יהיה לבית יהודה לששון ולשמחה.