בני קהת נושאי הארון. עלי הכהן. אנשי בת שמש חטאם ועונשם. קרית יערים. בית אבינדב בגבעה. חטאו ועונשו של עוזה. עובד אדום הגיתי. רבי חנינא בן דוסא. הושע. עמק עכור לפתח תקווה.
סוטה: 'כל הרואה סוטה בקלקולה יזיר עצמו מן היין'. רמב'ם, אבן עזרא, רמב'ן - בשבחו של הנזיר. רבי אלעזר הקפר - בגנותו של הנזיר. שמואל היה נזיר עולם. מעילו של שמואל.
'והאספסוף אשר בקרבו התאוו תאוה. חטא המתאווים. דעת רבותינו על אכילת בשר. מצוות כיסוי הדם. אכול בצל ושב בצל. אין אוכלים בשר לשובע. גנות מידת התאווה. קברות התאווה. יש לו מנה רוצה מאתיים.
מחלוקת קורח ועדתו. קורח שיחד מאתיים וחמישים איש. דואג ואחיתופל. שלושה מלכים וארבעה הדיוטות אין להם חלק לעולם הבא. הלימוד של רב יהודה. יראת חטא. חשיבות לימוד המוסר.
"אדם כי ימות באוהל" - אין דברי תורה מתקימיים אלא במי שממית עצמו עליה. דרכה של תורה - פת במלח תאכל ומים במשורה תשתה. בארה של מרים. "ממדבר מתנה" עושה אדם עצמו כמדבר, תורה ניתנת לו במתנה. בור ובאר בספר משלי כמשל ללימוד תורה. מהם חידושי תורה לדעת ר' חיים מוולוז'ין והחזון איש.
נבואת בלעם. כל שבט שוכן לעצמו. ככוכבי השמים וכחול הים. אין פתחי האוהלים מכוונים זה כנגד זה. הצניעות שבמחנה. לכל אחד דרך בעבודת ה'. פתחו לי פתח כפתחו של מחט. 'מה טובו אוהליך יעקב'.
שכרו של פינחס. רצו לנדות את פינחס. קנאות לשם שמיים. מדוע תיקן שמואל הקטן את ברכת "ולמלשינים". הסבר הברכה "הנני נותן לו את בריתי שלום". עיר הנידחת. חטא שאול בעמלק. אל תהיה צדיק הרבה.
בקשתם של בני גד ובני ראובן שלא לעבור את הירדן. ראובן נזהר מגזל. משה נקבר בחלקו של גד. שפת אמת. גד, ראובן וחצי שבט המנשה גלו ראשונים. כמה קשה המחלוקת. חורבן המקדש בגלל שנאת חינם.
מכת החושך. חטא המרגלים. בני גד וראובן. ריש לקיש ורבה בר בר חנה. עשיתם עצמכם כחומה. הצהרת כורש. רבי יהודה הלוי. כוזרי. הובשתני מלך כוזר. רבי יעקב עמדין. סידור בית אל.
'ויקצוף משה'. ויקרא רבה: בשלושה מקומות כעס משה. אלישע כעס על יהורם ונסתלקה ממנו רוח הקודש. רבי חיים ויטאל: האר'י ז'ל הקפיד על מידת הכעס. זוהר. בעל התניא באגרת הקודש. מגיד מישרים. אגרת הרמב'ן.
נחלת השבטים ראובן, גד וחצי המנשה בעבר הירדן. צרופו של חצי שבט המנשה. רמב"ן: לישב את השטח הגדול שבעבר הירדן. הנצי"ב: ללמד תורה את שבטי ראובן וגד. רק חצי משבט המנשה - כדי שיהיה קשר בין שבטי עבר הירדן לשאר השבטים.