קוסם. מעונן. מנחש. מכשף. חובר חבר. אוב וידעוני. דורש אל המתים. רמב'ם: דברי כזב. מעשה שאול ובעלת האוב לדעת: שמואל בן חופני גאון, רב סעדיה גאון, רב האי גאון, רלב'ג, רמב'ן. תמים תהיה.
עם ישראל עם סגולה. מהר'ל בנצח ישראל: בחירת עם ישראל לא בגלל זכויותיו. רבי צדוק הכהן מלובלין: אי אפשר לנתק את הקשר עם הקב'ה. ישראל אף על פי שחטא ישראל הוא. נחמו נחמו עמי.
המעמד בהר גריזים ובהר עיבל ליד שכם. על האבנים כתבו: את מניין המצוות, את התורה עם התגים, את ספר דברים. מטרת המעמד. הקשר בין קיום התורה לכיבוש הארץ. את ארץ ישראל לא כובשים בניסים.
'שאל אביך'- אלו הנביאים. 'זקניך'- אלו החכמים. עשה לך רב. עת לעשות לה'. מעלת לימוד תורה בעל פה. תורתו של רבי אליעזר בן הורקנוס. מעלת רבי בלימוד תורה. הפסקים של רב ששת.
'ויעל משה... אל הר נבו'. רמב'ן: הקב'ה הראה למשה את מה שלא יכול היה לראות בצורה טבעית. הסבא מקלם: הקב'ה משתדל להמעיט בניסים. יעקב שם אבנים למראשותיו. אהבת ארץ ישראל של משה. השתדלות ושמחה בלימוד תורה.
'שום תשים עליך מלך'. האם יש מצווה למנות מלך? שלוש מצוות נצטוו ישראל בכניסתם לארץ: להעמיד להם מלך, להכרית את זרעו של עמלק ולבנות את בית הבחירה. מדוע כעס שמואל על בקשת מלך?
מלחמת מצווה: מלחמה כנגד שבעת העממים, עמלק, עזרת ישראל מיד צר. רמב'ם: אין משוחררים ממלחמת מצווה. דיני עיר הסמוכה לספר. כהן משוח מלחמה. דיני המלחמה והלוחמים.
'שמע ישראל אתם קרבים היום למלחמה'. סוטה: מעלת קריאת שמע שחרית וערבית. רמב'ם הלכות מלכים: מטרת המלחמה לקדש שם ה'. ר' חיים מוולוז'ין בספרו נפש החיים. המשוחררים מהמלחמה. בניהו בן יהוידע. כוהנים במלחמה.
'תמים תהיה עם ה' אלוקיך'. רש'י: לא לחקור אחרי העתידות. 'התהלך לפני והיה תמים'. התמימות במתן תורה. בא דוד והעמידם על אחת עשרה. חזקיהו וישעיהו. בהדי כבשי דרחמנא. וכל מאמינים.
מצוות מינוי שופטים ושוטרים. תפקיד השופטים לפסוק את הדין. תפקיד השוטרים לאכוף את פסק הדין. תנחומא: אם אין שופט אין שוטר, אם אין שוטר אין שופט. רבי חיים ויטאל: החושים הם השערים.
מדוע מברכים על מצווה מדרבנן "וציוונו". מה מחדשים הסנהדרין. פירוש הציווי שלא לסור "ימין ושמאל". האם יש חובה לשמוע בקול הסנהדרין כשברור שהם טועים. מחלוקת רבן גמליאל ורבי יהושע בקידוש החודש.
התורה מצווה את הלוחמים להילחם ללא פחד, לדעת הרמב'ם מי שמפחד עובר בלאו. פחד טבעי מותר אך אסור לחייל להפחיד את עצמו בדברים לא מציאותיים. הירא את ה' לא מפחד מבני אדם.