ספר הישר. 'ועשית הישר והטוב'. פשרה ולפנים משורת הדין. מהרש'א. דין בר מצרא. רמב'ם הלכות שכנים. חתם סופר. הסיבות לחורבן ירושלים. ירושלים חרבה על שדנו בה דין תורה ולא עשו לפנים משורת הדין.
סמ'ג וחובת הלבבות על מידת הגאווה. אדם שיש בו גסות הרוח. רבי ולוי בן סיסי. הלכה כבית הלל מפני שנוחים ועלובים. כל המתייהר חוכמתו או נבואתו מסתלקת. הלל ובני בתירא. שירת דבורה.
התורה מצווה את הלוחמים להילחם ללא פחד, לדעת הרמב'ם מי שמפחד עובר בלאו. פחד טבעי מותר אך אסור לחייל להפחיד את עצמו בדברים לא מציאותיים. הירא את ה' לא מפחד מבני אדם.
זכויות וחובות החתן. 'ושמח את אשתו אשר לקח'. חתן במלחמה. רמב'ם הלכות מלכים. רש'י: ישמח את אשתו. שמחת יום טוב. חפץ חיים. ספר החינוך. חזו'א: היחס בין בני זוג. רד'ק.
מצוות הקהל בסוכות אחרי שנת השמיטה. אברבנאל. משך חכמה. המלך קורא בתורה. ירבעם מלך במוצאי שמיטה. סנהדרין: 'ואני ואתה ובן ישי'. רבי יוחנן בן ברוקא. רבי אלעזר בן חסמא. רבי יהושע. אור זרוע. עמרם ומרים.
חטא המרגלים. ישיבת ארץ ישראל שקולה כנגד כל המצוות שבתורה. בכייה של חינם ובכייה לדורות. פילגש בגבעה. המפקד של דוד. העונש על שלא תבעו את בניין בית המקדש. נבואת חגי על בניין בית המקדש.
הסיבות שגרמו לחורבן בית המקדש. חטא המרגלים. העונש על נישואי שלמה עם בת פרעה בסיום בניית בית המקדש. המלאכים ששלח יעקב לעשיו. מלכי בית שני כרתו ברית עם רומא.
חטא המרגלים וחורבן בית המקדש בתשעה באב. תפילות ט' באב. חכמים בוכים ורבי עקיבא שוחק. נבואות אוריה וזכריה. דעתו של רבי יהושע במנהגי אבלות. משיח נולד בתשעה באב.
אסור להתגרות בעשיו בגלל כיבוד אב. אסור להילחם עם עמון ומואב בשכר לוט ששתק. שכר לוויה. העיר לוז. נבוכדנצר והאיגרת לחזקיהו. אהרון שמח בגדולתו של משה וזכה לחושן. שכר על מעשה טוב.
רמב'ן: מטרת תוכחת משה להודיע חסדי הקב'ה ושלא יחזרו לקלקולם. חטא העגל. לולי חטא המרגלים עם ישראל היה כובש את שעיר, עמון ומואב וכובש את ארץ ישראל ללא מלחמה. חטא המרגלים וחורבן בית המקדש בתשעה באב.
שרפת בית המקדש בט' באב. דיני ט' באב. ירושלמי ברכות: בט' באב נולד המשיח ומנחם שמו. שער הכוונות. תפילת נחם. קידוש לבנה במוצאי ט' באב. ילקוט שמעוני. זכריה: צום הרביעי... יהיה לבית יהודה לששון ולשמחה.
מי ראוי להיות דיין. מדוע לא מוזכר יתרו בפרשה. מהי התוכחה במינוי הדיינים. תלמיד שגלה לעיר מקלט מגלים גם את רבו. לאבל אסור ללמוד תורה. מעלת הלימוד ישירות מהרב. מעלת רבי בגלל שראה את רבי מאיר.