יוסף לא מבייש את אחיו בהתגלותו. המלבין פני חברו ברבים. נח לאדם שיפיל עצמו לכבשן האש. יהודה ותמר. מר עוקבא ואשתו. זהירות תלמידי חכמים בארץ ישראל. הזהרו בכבוד חבריכם. הנהגת רבי ישראל מסלנט.
מילה. ספר החינוך. רמב'ם מורה נבוכים. מדרש רבה. מוהל. צהבת. תינוק חולה. ט'ז. תשב'ץ. ברכי יוסף. בן איש חי. הרב עובדיה יוסף ב'יביע אומר'. מגן אברהם. משנה ברורה. עוללות אפרים. הרב אוירבך. הרב אלישיב.
שליחותו של אליעזר. יפה שיחתן של עבדי אבות. 'אולי לא תלך האישה אחרי'. המגיד מדובנא. 'השוחד יעוור עיני חכמים'. רב ענן ואליהו הנביא. סדר אליהו רבה. סדר אליהו זוטא. רבי ישראל מסלנט באגרת המוסר.
מדרש איכה: רחל מלמדת זכות על עם ישראל. ירמיהו: רחל מבכה על בניה. המלבין פני חברו ברבים אין לו חלק לעולם הבא. מר עוקבא ואשתו. רבי אליעזר בן הורקנוס: הזהרו בכבוד חבריכם.
יעקב ושרו של עשיו. הפגיעה בכף הירך של יעקב. ההתרשלות בבניית המקדש בימי דוד ובבית שני והעונש על כך. גזירות היוונים בגלל ההתרשלות בעבודת המקדש. המהדרין מן המהדרין בנר חנוכה.
'ובית יוסף להבה ובית עשיו לקש ודלקו בהם'(עובדיה א) יוסף מציג את עצמו כאיש עברי ושם שמיים שגור על פיו. יוסף נענש בגלל שבקש עזרה משר המשקים. יוסף זכה להקבר בארץ ישראל.
המפגש בין יעקב ויוסף.רבי שמעון בר יוחאי. אברהם- 'ויחבוש את חמורו'. בלעם- 'ויחבוש את אתונו'. 'ויפול על צואריו ויבך על צואריו עוד'. קריאת שמע. מסילת ישרים. מהר'ל. תפילת ותיקין. רבי עקיבא. כוזרי.
הבכי של יוסף ובנימין על חורבן בתי המקדש והמשכן. בית המקדש נקרא צוואר. שמואל ודוד מצאו את מקום בית המקדש. המלחמה בשבט בנימין במעשה פילגש בגבעה. מדוע שנאת חינם נקראת כך.
הצעת יהודה להיות עבד. אין דוחים נפש מפני נפש. רדב'ז: כריתת איבר להצלת חבר. משמעות הערבות. חלוקת ירושלים לשבטים. אחיה השילוני וירבעם. תכונות המלך. תומר דבורה: ערבות במצוות ואהבת לרעך כמוך.
יוסף מגלה את זהותו לאחיו. יוסף רצה שהאחים יחזרו בתשובה. שלבי התשובה לפי הרמב'ם. יוסף חשב שאביו לא רוצה שיחזור. רמב'ן: יוסף לא הודיע לאביו שהוא חי כדי לקיים את החלומות.
"אל תרגזו בדרך". אסור ללכת במהירות. אסור ללכת בלילה. אסור ללמוד בדרך בעיון. תפילת הדרך במדבר ובעליית עזרא. תפילת רבי חנינא בן דוסא על בנו של רבן גמליאל. נוסח תפילת הדרך. שלוחי מצווה.
יוסף קנה את אדמת מצרים ודרש מהמצרים למול את עצמם כדי למנוע התבוללות. ראוי היה ליעקב לרדת למצרים בשלשלאות של ברזל וזכותו גרמה לו. הבטחת הקב'ה לעם ישראל שלא יתבולל.
יעקב נענש על תלונתו שחייו היו 'מעט ורעים'. חייב אדם לברך על הרעה כשם שמברך על הטובה. תשובת רבי זושא לשאלה שנשאל רבי אלימלך מליז'נסק. דברי הרמב'ם, האר'י והחזו'א על השמחה.
מדוע פרעה שמח על הגעתם של אחי יוסף? הנצי"ב - שייעצו לפרעה בחכמתם. רמב"ן - התברר שיוסף אינו עבד אלא ממשפחה מכובדת. האחים אמרו לפרעה שהם רועי צאן והם רוצים לגור בארץ גושן כדי למנוע התבוללות.