שי לילדים
ישי קרויזר שלמה קרויזר
לימוד והנצחה לעילוי נשמות שלמה וישי קרויזר ז”ל אחים יקרים ואהובים אשר עלו יחדיו בסערה לגנזי מרומים
פרשת שבוע

ספר ויקרא פרשת ויקרא (תשעז)

איסור הקטרת שאור ודבש על המזבח. שאור ודבש הם דימוי ליצר הרע ועצלות בעבודת ה'. שתי הלחם בשבועות. ביכורים. ביטול יצר עבודה זרה וגילוי עריות.

שיעורים בפרשת שבוע - ספר ויקרא

ספר ויקרא פרשת ויקרא

ספר ויקרא פרשת ויקרא

איסור הקטרת שאור ודבש על המזבח. שאור ודבש הם דימוי ליצר הרע ועצלות בעבודת ה'. שתי הלחם בשבועות. ביכורים. ביטול יצר עבודה זרה וגילוי עריות.
ספר ויקרא פרשת צו

ספר ויקרא פרשת צו

תרומת הדשן. ההגרלה. כוהן הרג כוהן. כוהן דחף כוהן. הכוהן התורם לובש בגדי כהונה. הוצאת הדשן.
ספר ויקרא פרשת שמיני

ספר ויקרא פרשת שמיני

שריפת שעיר החטאת. משה כעס וטעה. הכועס חוכמתו מסתלקת. נביא שכועס מסתלקת נבואתו. כעסם של אלישע ואליאב. גנות הכעס. משה הודה ולא בוש.
ספר ויקרא פרשת תזריע

ספר ויקרא פרשת תזריע

המקור למצוות מילה בציווי לאברהם. מילה דוחה שבת. המילה היא אות בגופו של האדם. המילה מייחדת את היהודי. מצוות המילה אינה מובנת בשכל.
ספר ויקרא פרשת מצורע

ספר ויקרא פרשת מצורע

המצורע מביא ציפורים לטהרתו. כדי לכפר על הפטפוט. טהרת המצורע עם דם ושמן. המגיד שהתגלה לבית יוסף. מגיד מישרים. עדות ר' חיים מוולוז'ין על גילוי שהיה לגר"א.
ספר ויקרא פרשת אחרי מות

ספר ויקרא פרשת אחרי מות

ארץ ישראל אינה מקיימת עוברי עבירה. עיקר קיום המצוות הוא בארץ ישראל. ארץ ישראל היא נחלת ה'. תשב"ץ: עונשו של החוטא בארץ ישראל. המבזה את ארץ ישראל כמבזה את הקודש. גדולי החכמים נישקו את אבני ארץ ישראל.
ספר ויקרא פרשת קדושים

ספר ויקרא פרשת קדושים

"הוכח תוכיח את עמיתך". כל האומר ששלמה חטא אינו אלא טועה. שלמה לא מיחה בנשיו. ירבעם בן נבט הוכיח את שלמה. עולם הפוך ראיתי, עליונים למטה ותחתונים למעלה. עולם ברור ראית. שמואל ורב יהודה.
ספר ויקרא פרשת אמור

ספר ויקרא פרשת אמור

ספירת העומר. טעם מצוות ספירת העומר ציפייה למתן תורה. רמב"ם: מצוות עשה מן התורה לספור גם בזמן הזה. מדוע מונים את הימים שעברו. מדוע ניתנה תורה רק אחרי ארבעים ותשעה ימים. תיקון המידות. מנחת העומר משעורים שהם מאכל בהמה. מנחת שתי הלחם מחיטים שהם מאכל אדם. מנחת העומר ומנחת סוטה.
ספר ויקרא פרשת בהר

ספר ויקרא פרשת בהר

"ושבת הארץ שבת לה'". מצוות השמיטה. הקשר בין שבת לשמיטה. עדות על בריאת העולם. המועדים כזכר ליציאת מצרים. יצאת מצרים כזכר לבריאת העולם. הזכרת יציאת מצרים בעשרת הדברות לחיזוק האמונה. דיני היובל.
ספר ויקרא פרשת בחוקותי

ספר ויקרא פרשת בחוקותי

אינו דומה מועטים העושים את התורה למרובים העושים את התורה. זכויות הציבור מרובות מזכויות היחיד. המתפלל ביחידות לא יתפלל בארמית. מלאכי השרת לא מבינים ארמית. עשרה שמתפללים שכינה עמהם. תפילת הדרך בלשון רבים. מעלת תפילת הרבים. מעלת התפילה במניין. מעלת התפילה בבית הכנסת.
קובץ mp3 אתר לשי לילדים
ספר ויקרא פרשת ויקרא

ספר ויקרא פרשת ויקרא (תשעא)

ספר ויקרא פרשת ויקרא (תשעא)
שמעון הצדיק בפרקי אבות: ... העולם עומד... על העבודה... רמב'ם הלכות מעילה: קרבנות מכלל החוקים. רמב'ם בפרושו למשנה: ידיעתנו בקרבנות מועטה. זוהר לווירא והחפץ חיים בספרו ליקוטי הלכות: מעלת לימוד הקרבנות.
ספר ויקרא פרשת ויקרא

ספר ויקרא פרשת ויקרא (תשעב)

ספר ויקרא פרשת ויקרא (תשעב)
קרבן עולה. מדרש תנחומא. רבי ישמעאל. רבי שמעון בר יוחאי. הסיבות להקרבת קרבן עולה. זוהר. רבנו יונה, שערי תשובה. רבי יוסי. רבי אחא בר יעקב. מסכת שבת. מלחמת מדין. רמב'ם הלכות איסורי ביאה.
ספר ויקרא פרשת ויקרא

ספר ויקרא פרשת ויקרא (תשעג)

ספר ויקרא פרשת ויקרא (תשעג)
שמעון הצדיק: על שלושה דברים העולם עומד. 'ביום חתונתו וביום שמחת ליבו'. ברית בין הבתרים. קריאת סדר הקורבנות. 'למה לי רב זבחיכם'. קין והבל. העומר. שתי הלחם. ניסוך המים. רמב'ם: הקורבנות מכלל החוקים.
ספר ויקרא פרשת ויקרא

ספר ויקרא פרשת ויקרא (תשעד)

ספר ויקרא פרשת ויקרא (תשעד)
הטעם לאות א' קטנה בויקרא. טעם הקורבנות לפי הרמב'ן: הקורבן במקום האדם. מידת הענווה. חמץ אסור במשהו. חמץ רומז לגאווה. ענוותנותו של משה. כל הבורח מן הגדולה. שמו של משה.
ספר ויקרא פרשת ויקרא

ספר ויקרא פרשת ויקרא (תשעה)

ספר ויקרא פרשת ויקרא (תשעה)
הקורבן - הודאה לה'. הקורבן מקשר בין האדם לה'. הקורבנות של יעקב ושלמה. לשם שישה דברים הזבח נזבח. קורבנות קין והבל. חטאו של שאול במלחמה עם עמלק. הקורבן- לעשות נחת רוח לה'.
ספר ויקרא פרשת ויקרא

ספר ויקרא פרשת ויקרא (תשעו)

ספר ויקרא פרשת ויקרא (תשעו)
"אדם כי יקריב". דין קורבן גזול. הקורבן המושלם. "עשות משפט ואהבת חסד והצנע לכת". תלמידי אברהם ותלמידי בלעם. טעם הסמיכה על הקורבן. קורבן מלשון התקרבות.